söndag 29 mars 2009

Hund hund hund

Jag fick lite fart sen och sökte tio jobb, varav alla utom ett var i Göteborg. Ett i Danmark av alla ställen. Sedan satte jag ut en bostads annons om att vi söker rum from juli /aug.
Det har redan kommit svar men det kanske inte var så bra att annonsera nu eftersom dom flesta vill att man flyttar in om en månad.

Jag har haft en lugn skön helg med bra mat och sällskap. Jättekul.

Jag har tränat en hel del.

Fisen, låg sin första plats idag med två andra hundar. Hon provade att lägga ner hakan och låg så någon sek. Det är tydligt att hon minns vad man gör med henne, det var resultatet av två träningspass dagen innan hemma i köket. Sedan fritt följ och rutan.
Rutan är det minsta problemet jag har med damen. Tio metar och rakt in i galopp sedan vänder hon i mitten... Får godis och travar tillbaka till mig...vänder galopperar in och vänder...
Skall lära in stå nu.
Apporten har vi tagit med oss till klubben idag, och det funka JÄTTEBRA!!!
Hon är bäst min fis. Så kul och träna. Alla borde ha en sådan vovve!


Thorsten ... den känsliga killen i mitt liv. En blick och han dör långsamt... Inte bra.
Idag har jag använt en boll i vänster hand för hans del och dragit upp honom så jag åtminstonne kan vända på huvet och kika vart hunden går utan att han sackar ner farten för att mamma slänger en blick...
Men jag tyckte vi fick till det bra bara jag drog upp han en del.
Vi ska åka ner till Nybro/oskarshamn/vimmerby och träna framöver så vi får med lite annat.
Torget.

Jag har en hel del o styra med. Hemsidan kommer ligga uppe i Juni ca och jag har fått lite förslag på hur den kan se ut. Men behöver mera foton någon som är haj?

N


2 kommentarer:

Göran sa...

Ser fram mot att ni besöker O-hamn, så vi kan få den hjälp och pepping vi behöver.

Göran och Nemo

Noelle sa...

Göran och Nemo, ärligt talat har jag redan börjat fnula en hel del på din vovve.
Han påminner så sjukt mycket om min gamla malle så det är lite jobbigt att titta på denna livliga krabat=)