tisdag 31 mars 2009

Spår och Oskarshamn bk

En kort kort kooort blogg blir det idag.

Hade en häftig upplevelse hps sjukgymnasten då jag helt plötsligt kände mig närvarande i kroppen och kände hela kroppen... det va första gången i hela mitt liv. Det va ganska obeskrivligt.

Sedan for jag iväg för mera provträning med schäfern Wisco... idag stod spår på schemat och husse hans la ett spår på en fotbollsplan i ett motions område så vi var knappast ensamna. Det gick helt oki måste jag säga. Hunden har aldrig spårat med mig och det var ett halvår sedan han spåra sist så vi var nöjda. Dock en jävla bit att hänga med i snöret bakom.
Sedan visa husse uppletande och det handlar mest om taktik och att lära känna hunden.

La även spår till fisen , det gick sådära. Sedan la vi 4 korta korvspår som hon fick frispåra.
Mera träning helt klart. Det var även det på fotbollsplan och stark sidvind.

Sedan åkte jag och N till Oskarshamn för hundträning på deras BK. Bra gräsmatta smått lerigt bara. Men underbart väder. Våran energi var knappast på topp men jag lyckades köra genom hundarna med gott humör och är riktigt nöjd med fisen och torsken. Hyzz därimot var lite ofokuserad, mycket ovanligt.

Thorsten: Fritt följ, han utvecklas fort!!!! Sedan två plats, med olika hundar. Inga problem.
Stå börjar se fint ut, han fryser till. Sitt ligg stå funkar var för sig, snart dax för fjärren men väntar till efter tävlingen för jag har en känsla av att jag kollrar till det.

Fisen: Bakdelskontroll åt vänster, bra men behöver fila massor på sånt. Hon har bra vändningar i det stora hela för att va så ung men jag vill ha mera.
Rutan, jag hade ställt mina koner i en passage och nära intill uppletande skogen så Fisen hade lite fokus på omgivningen idag men det gick bra. Och det var ett helt nytt ställe så jag var väldigt nöjd med henne o stora hela.
Apporten, tummen upp!!!!!!!!!!! Min enda hund som hållt den sååå fint!
Tränade att lägga ner huvet, men idag hade hon tendenser framåt igen. Vad skiljer min träning från igår till den idag?! Igår gick det JÄTTEbra... ?! Va?
Hakan ner i backen tips mottages!
Och säg inte backa i träningen för det gör jag.
Sedan körde vi fritt följ, två steg två steg två steg hela tiden och det går framåt också, vissa dagar är hunden ofokuserad... jag kan dra upp henne på en leksak... men jag vet också att hunden har nära till ljud...så jag vill ju inte. Men ska gå i affären imorrn och glo ut någe hon aldrig ätit...så återkommer jag med en uppdatering...
Läggande , långt kvar innan jag är nöjd.

Hyzz, ofokuserad. Stor koll på omgivningen och var inte riktigt med mig.
Det kan vara för att hon känner av mig bättre än unghundarna och blev obekvämt eftersom jag va det först, och det va den hund jag tog ut först.
Rutan, funkar bra men jag hade henne lite långt åt vänster idag i den...?
Fritt följ, bra.

Det jag är mest nöjd med är att mina undhundar är MED mig och jag kan lita på dom. För jag vet att dom kommer tillbaka med leksaker osv.
Det var bra träning idag eftersom det var helt helt nytt ställe. Och bra för mig också.
Sedan var det trevligt att träna i ohamn för där fick man mat också...det är aldrig någon som fixar här. Tack tack!

Nu tränade alla mest för sig men vi kommer åka dit mera för det är så himla nyttigt med nya ställen.

Imorrn hämtar jag Wisco till fredag så ska jag spåra och träna elitmomenten med honom och se vad jag tycker.

Inga kommentarer: