onsdag 8 april 2009

Nu har jag försökt ladda upp en film på Thorstens fria följ sen klockan 18 idag och nu är jag riktigt sur..jävla skitblogg.

Hur svårt ska det vara liksom?! varför hittar jag aldrig en blogg jag är nöjd med?

Igår åkte vi till Oskarshamn, passade på att miljöträna i hamnen, fisen behöver en del sådant ärligt talat. Hon tar åt sig av gallerunderlag som rör sig. Men skam den som ger sig... det tog en stund men sedan for hon upp och ner för den dära bryggan. Men det märks att jag inte har sådanna goda chanser att få till detta.
Skall snoka reda på lite så får man till det också.

Hennes livmoderinflammation hade gått tillbaka helt, fanns inte ett spår. Men därimot så har hon någon form av urinvägsinfektion så dom tog en odling på det och hon kommer behandlas för detta. Jag tror inte att vi kommer starta den 22 maj i lk 1.
Det får bli bara med Thorsten istället.
Jag tycker träningen står stilla med Fisen och det känns inte helt ok.

Har legat nere med träningen i ett par dagar för min far har vart här på besök. Det var väldigt trevligt. Synd att det är så sällan. Det är tre år sedan han va här sist...

Jag måste säga att jag är mycket nöjd med Thorsten han utvecklas så himla fort och bra just nu. Hans fria följ är jättefint. Blev filmad i helgen men det vills sig inte att det läggs upp...
Men har kämpat massor med hans svanshållning och den vippar jättefint över ryggen nu. Har tränat att jag ska kunna vrida huvet åt vänster utan att han ramlar in bakom min rygg.
Något känslig.

Sedan har jag idag varit och tränat med schäfern, spårade, lite uppletande och lydnad. Och två pip va allt. Jag är jätteglad för detta och skall fortsätta klura på hur jag ska få hunden tyst så man kan tävla. Det vore iskallt att plocka dom dära sista två certen och få han klar champion.
Men man kan tydligen komma väldigt långt med en tub färskost=)

Har möblerat om i bilen och Hyzz tror att hon är gud, detta visar hon med att bita dom andra hundarna titt som tätt ifall dom råkar röra sig, skymma utsikten eller komma ut före henne ur bilen. Så idag har jag beställt en plåt. Så hon kommer få ett eget fack i bakluckan. Men hundarna ska fanimej åka bak... Trött på hennes fasoner. Men jag når henne ju inte.

Var på en anställnings interjuv idag,,,för ett jobb jag verkligen inte vill ha men jag lyckades le och va trevlig i en kvart... men får nog träningsvärk på kuppen*ler*. Risken är nog stor att jag får det. Så då blir det till att vara inne hela sommaren,... JIPPI.

Nu glömde jag ju att vi var i värnamo igår och fixade licens kursen för att vi tävla Skydd /IPO.
Nu har jag ju inget bra träningsgäng men vem vet det kanske ramlar på en.

På måndag åker jag till göteborg för en vecka... Det skall bli väldigt skönt och kul.

Inga kommentarer: